Doelgroepen bereiken met crossmediale campagnes

23 dec 2021 | Algemeen, Kennisbank

Ze tovert een brede lach op haar gezicht, vergezeld van een diepe zucht. ‘We hebben een intensief jaar achter de rug bij Omrop Fryslân. Een jaar dat in het teken stond van verandering, gericht op de toekomst. Niet alleen door bijvoorbeeld onze radioprogrammering aan te passen. Ook door achter de schermen een aantal veranderingen door te voeren. Bijvoorbeeld op de afdeling Reklame. Zodat onze klanten nóg beter hun doelgroepen bereiken met crossmediale campagnes.’

Klanten nóg beter bedienen

Jolanda van der Werf is sinds 1 maart de nieuwe manager van Omrop Fryslân Reklame. Een afdeling die volop in beweging is. ‘In combinatie met de onvoorspelbare gevolgen van het coronavirus voor onze klanten en daarmee ook voor ons, was het een bewogen jaar.’ Maar wel een jaar waar we met veel voldoening op terugkijken. Want ondanks alle veranderingen en de lastige omstandigheden door de pandemie, is onze omzet gegroeid en hebben we de afdeling toekomstbestendig kunnen maken. Zo hebben we voor Omrop Fryslân Reklame, als voorloper op een nieuwe website voor de gehele Omrop, alvast onze eigen nieuwe website laten bouwen. Daarop delen we graag onze kennis over de markt en het bereiken van doelgroepen. We hebben de monitoring van onze campagneresultaten verder doorontwikkeld. En we hebben wijzigingen in onze bezetting en functies doorgevoerd. Alles met als doel onze klanten nóg beter te bedienen.’

Doelgroepen bereiken met crossmediale campagnes

‘Veel bedrijven en organisaties kennen ons van de campagnes op radio en televisie. Daarin zijn we binnen Fryslân uniek. Maar we zien bij onze klanten de toenemende behoefte om dat te combineren met online campagnes. Logisch ook, omdat je daarmee als adverteerder je doelgroepen gerichter kunt bereiken. Daarom zetten we steeds meer in op crossmediale campagnes. We combineren ons hoge bereik op radio en televisie met een gericht bereik via onze online kanalen. Die zijn de afgelopen jaren niet alleen sterk gegroeid in bezoekersaantallen. Ook de mogelijkheden om je doelgroep te targetten worden steeds groter. Dat kan bijvoorbeeld door je reclameboodschap in specifieke plaatsen of regio’s te vertonen.’ Zoals eerder vermeld, krijgt Omrop Fryslân in de loop van 2022 een geheel nieuwe website en ook de nieuws-app wordt grondig vernieuwd. ‘Daarmee worden de mogelijkheden om gericht online je doelgroepen te bereiken, nog groter. Bijvoorbeeld door banners of video’s te plaatsen bij redactionele content waarin de doelgroepen van een bedrijf of organisatie geïnteresseerd zijn.’

Nieuwe energie

‘We merken dat de veranderingen aanslaan bij onze klanten. Onze online-omzet is het afgelopen jaar dan ook stevig gegroeid. Ik heb erg veel waardering voor mijn collega’s. Zij groeien, ondanks het bewogen jaar, mee met alle veranderingen en vergroten voortdurend hun kennis. En met een aantal nieuwe collega’s erbij, is er ook sprake van een fijne hernieuwde energie op de afdeling. Wij zijn klaar voor de komende jaren en willen dat graag delen met onze (toekomstige) klanten. Dus ik nodig iedereen uit voor een kop koffie en een goed gesprek met een van onze accountmanagers. Ze vertellen graag alles over onze mogelijkheden om Friese doelgroepen gericht te bereiken.’

Stay up to date

Wij houden van transparantie. Kennis over ons vakgebied delen we graag. Nieuws, trends, ontwikkelingen op het gebied van adverteren en online marketing vind je daarom hier. Onze visie daarop en hoe jij dat kunt vertalen naar een succesvolle campagne kun je ook regelmatig op deze plek tegenkomen. Je leest op deze pagina ook over de meest actuele bereikcijfers, de mooiste pakketten en niet te missen aanbiedingen. Stay tuned!