Inhaken

8 mrt 2021 | Kennisbank

Je kunt het van tevoren nog zo mooi bedenken allemaal, soms gebeurt er iets in jouw umfeld, de omgeving waarin jouw boodschap het beste tot zijn recht komt, waarbij je maar één ding kunt doen: inhaken. Het wordt ook wel ‘newsjacking’ genoemd en is het snel inhaken op actuele gebeurtenissen, nieuwsitems of andere evenementen. Snelle actie voor een positieve reactie, dat werkt.

Vaak gaan inhakers samen met een humoristische uiting of verbeelding van de actualiteit. Herkenbaarheid van je merk op een ludieke manier die ervoor zorgt dat je net wat anders in beeld komt maakt dat de boodschap bijblijft in de hoofden van jouw umfeld. Laten we samen inhaken en die boodschap overbrengen.

Een commercial met impact

Creatieve inhakers zie je veel terug in de reclamewereld. Het is vandaag de dag een belangrijk onderdeel geworden. Zo belangrijk, dat het publiek inmiddels al verwacht dat er inhakers verschijnen. Voor velen gaat het om de aandacht, maar er is meer dan dat. Het draait namelijk allemaal om de inhoud en kwaliteit van de inhaker. Wees onderscheidend door anders te durven zijn. Ga samen met ons voor het maken van impact. Het soort impact dat verdergaat dan een duimpje omhoog.

Crossmediaal

De opkomst van social media heeft ervoor gezorgd dat we enorm snel op nieuwe gebeurtenissen kunnen reageren. Een goede inhaker wordt snel en veel gedeeld. Een duidelijke link met de maatschappij en actualiteit maakt dat inhakers beter blijven hangen, grappiger zijn en bovendien beter aansluiten op de belevingswereld van zowel ons als jouw publiek. Door gebruik te maken van onze verschillende kanalen kan een inhaker snel viral gaan. Binnen no time kan jouw reclame honderden keren gedeeld worden. Dit zorgt voor positieve en goedkope publiciteit.

De Friese inhaker

Een succesvolle inhaker is dus onderscheidend, heeft impact en blijft de doelgroep bij. Een klus die wij kunnen klaren. Een goed voorbeeld van eerdergenoemde is de ‘It kin net’ reclame van Sonnema Berenburg uit 1999. Iedereen kent de reclame, waarin twee Hollanders bij een brug aan een Fries vragen of ze al op het natuurijs kunnen. “It kin net” is het antwoord, waarop de Hollanders het onbetrouwbare ijs op gaan en er doorheen zakken. In de plaatselijke kroeg komt onder het genot van een glaasje Beerenburg de aap uit de mouw: ‘It kin net’ betekent in het Nederlands “Het kan niet”. De uitspraak is nog altijd enorm bekend. Anno 2020 wordt de uitspraak nog altijd door diverse nieuwsmedia gebruikt bij nieuwsuitingen rondom een mogelijke Elfstedentocht.

Snelle actie, positieve reactie

Bij het produceren van een effectieve inhaker is actie vereist. We hebben als Omrop specialisten in huis die als geen ander weten hoe ze scherp uit de hoek moeten komen. Laagdrempelig en snel contact met de juiste persoon staat op nummer een. We kunnen direct schakelen en handelen. Een succesvolle inhaker met jouw boodschap is het resultaat.

Stay up to date

Wij houden van transparantie. Kennis over ons vakgebied delen we graag. Nieuws, trends, ontwikkelingen op het gebied van adverteren en online marketing vind je daarom hier. Onze visie daarop en hoe jij dat kunt vertalen naar een succesvolle campagne kun je ook regelmatig op deze plek tegenkomen. Je leest op deze pagina ook over de meest actuele bereikcijfers, de mooiste pakketten en niet te missen aanbiedingen. Stay tuned!