Omrop Fryslân Reklame evalueert regelmatig met haar adverteerders de effectiviteit van haar campagnes. Zo doen we er samen met onze relaties alles aan om de resultaten te optimaliseren. Of het nu gaat om branding of om een op conversie gerichte campagne. En zo nu en dan vragen we onze adverteerders naar de betekenis van Omrop Fryslân voor de marketing en/of sales van de organisatie. Zo ook aan Martin Kok van Big Green, een trouwe adverteerder bij de Omrop.
Naast radio ook televisie
“Toen we als gevolg van de coronamaatregelen niet meer naar braderieën en jaarmarkten konden om ons product te promoten, moesten we zoeken naar andere manieren. We hadden al een paar keer op de radio geadverteerd bij Omrop Fryslân, maar nu besloten we ook tv-spotjes in te zetten.” Martin Kok is eigenaar van Big Green: het bedrijf verkoopt een kalkpreventiesysteem dat goed is voor het behoud van apparatuur, makkelijk is om schoon te maken en zorgt voor fris en schoon water.
Martin Kok komt zelf uit Volendam. Waarom adverteren bij de Omrop? “In Friesland en Groningen is het water het hardst in Nederland. Bij Omrop Fryslân vinden we dus onze doelgroep.” Maar dat is niet het enige, de Volendammer voelt zich daarnaast ook aardig thuis in Friesland: “Wij zeggen altijd: niet lullen, maar pellen. Dat is ook wat wij mooi vinden aan Friesland, daar heerst dezelfde mentaliteit. Daarom voelen we ons er als een vis in het water.”
Herkenning en toegevoegde waarde
Martin Kok is zeer tevreden over het adverteren bij Omrop Fryslân. “Het levert ons vooral veel herkenbaarheid op. Klanten horen vaak van ons via de Omrop. En ik spreek onze accountmanager Ronald graag, omdat hij goed meedenkt en precies aanvoelt wanneer hij wel en niet door moet gaan. Dat is voor ons een hele grote toegevoegde waarde.”
Wil je ook weten wat een campagne bij Omrop Fryslân voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen? Wil je ook veel herkenning en toegevoegde waarde? We gaan er graag met je over in gesprek!