De naamsbekendheid vergroten in Friesland is voor veel organisaties een mooi doel, echter is dit niet altijd even makkelijk om te behalen. Zo ook voor Fier Vermogensbeheer, die het doel had om haar naamsbekendheid te vergroten en de oplossing heeft gezocht door te adverteren bij Omrop Fryslân.
”Hoeveel mensen onze commercials daadwerkelijk hebben gehoord en je daarop aanspreken, ligt veel hoger dan dat ik had verwacht.”
Johan IJsbrandij
Waarom adverteren bij Omrop Fryslân?
Johan IJsbrandij doet zijn verhaal over de samenwerking met Omrop Fryslân: ”De belangrijkste reden voor ons om op de radio bij Omrop Fryslân te adverteren, was het vergroten van onze naamsbekendheid naar aanleiding van ons 1-jarig bestaan. Daarnaast staat in onze branche vertrouwen erg hoog aangeschreven. Dat vertrouwen wil je ook uitstralen naar de luisteraar, daarom hebben wij gekozen voor een traditionele en betrouwbare partner.”
”Met de ene commercial willen wij inspelen op mensen met vrij vermogen, die nog niet beleggen of beleggers die onvoldoende aandacht krijgen van hun huidige bank of adviseur. Deze mensen willen we ertoe aanzetten om ons als laagdrempelige Friese en betrokken vermogensbeheerder te bellen voor een afspraak. Met de andere commercial willen we mensen ertoe bewegen ons te bellen op het moment dat ze niet tevreden zijn met hun huidige vermogensbeheerder.”
Wat is het resultaat?
”Het is verrassend om te zien hoeveel mensen onze commercials daadwerkelijk hebben gehoord en je daarop aanspreken. Dit ligt veel hoger dan dat we verwacht hadden, zeker als je kijkt naar het volume waarin dit is uitgezonden. We dachten dat veel frequenter adverteren daarvoor nodig was.”
”Het vertrouwen dat we geen eendagsvliegen zijn, zowel bij bestaande als nieuwe klanten.”
Bram Bakker
”De campagne heeft ons naast naamsbekendheid, ook veel vertrouwen opgeleverd”, vult Bram Bakker aan. Het vertrouwen dat we geen eendagsvliegen zijn, zowel bij bestaande als nieuwe klanten.”
Weer adverteren?
”De samenwerking met de accountmanager van Omrop Fryslân Reklame hebben we als gemoedelijk ervaren. Er wordt meegedacht over de productie van de commercials, de uitzendtijden en het centraal stellen van het doel. Ook het benoemen van de voordelen van een crossmediale campagne was een prima aanvulling.”
”Zoals jullie slogan al aangeeft, samen kom je FIERder.”
Thijs van Keimpema
”De kans is zeker aanwezig om de campagne een vervolg te geven. Waarom? Herhaling is belangrijk, zeker om onder de aandacht te blijven. Zo denken we er misschien ook aan om uit te breiden met tv-commercials. Zoals jullie slogan al aangeeft, samen kom je FIERder, die woordgrap is wel leuk met onze bedrijfsnaam”, voegt Thijs van Keimpema toe.