Werk aan naamsbekendheid via radio bij Omrop Fryslân

Werken aan je naamsbekendheid op radio begint hier

Een radiocampagne bij Omrop Fryslân

Je bent goed in je werk en je wilt jouw dienst of product onder de aandacht brengen. De mogelijkheden daarvoor zijn eindeloos. Wat is de beste keuze? Een campagne op traditionele media als radio is snel, vertrouwd en gemakkelijk. Of dit kanaal voor jou de beste keus is om jouw klant te bereiken? We helpen je dat uit te zoeken.

Zes redenen voor een radiocampagne bij ons:

  • Groot bereik: 108.000 luisteraars per week
  • Een van de marktleiders in de provincie
  • Alle kennis en mogelijkheden in eigen huis
  • We begeleiden al 25 jaar de productie van succesvolle commercials
  • Ruime ervaring met uiteenlopende branches en organisaties
  • Ook ideaal om in te zetten voor tijdelijke acties of boodschappen

Sparren met een specialist?

Ronald Klijnsma

Accountmanager
06-21810206
Neem contact op

Hoe werkt een radiocampagne bij Omrop Fryslân

Dit is wat je moet weten voor je verder leest over radiocampagnes bij Omrop Fryslân

Wat kost een radiocampagne?

Een commercial op radio is relatief voordelig ten opzichte van een commercial op televisie. Je hebt immers geen beeldmateriaal nodig. Toch staat een radiocommercial meestal niet op zichzelf. Je verwijst vaak naar je website of naar een actie. Om een radiocommercial goed te laten aansluiten op jouw marketingdoeleinde, is goed advies onmisbaar.

Uiteindelijk betaal je voor een radiocampagne per seconde. De prijs is afhankelijk van de lengte van de commercial, het tijdstip van uitzenden en de totale lengte van de periode waarin de commercial uitgezonden wordt. Je hebt al een radio actiepakket vanaf € 1.495,- excl. BTW. Je commercial van 15 seconden wordt dan 50 keer uitgezonden. Als je wilt regelen we ook de productie van de commercial vanaf een bedrag van € 300,-. Wil je ook een campagne op televisie of online, dan bieden we je uiteraard een aantrekkelijk totaalpakket.

De voordelen van een radiocampagne

  • Radio heeft een grote herinneringswaarde
  • Korte campagnes doen het goed op radio: promoot bijvoorbeeld een evenement of een open dag
  • Een goede commercial trekt flink de aandacht
  • Onze trouwe luisteraars zorgen voor een hoge contactfrequentie
  • De naamsbekendheid in de provincie stijgt
  • Een radiocampagne is goed te koppelen aan een online campagne
  • Zo trek je meer bezoekers naar je website

Wat levert een campagne op radio je op?

Een radiocampagne vergroot je naamsbekendheid. Pakkende slogans worden vaak meegezongen en blijven lang hangen. Ook uitspraken (quotes) doen het erg goed. Reclames op de radio blijven letterlijk tussen de oren van je doelgroep zitten.

Traditionele media zijn evenals online media goed meetbaar. We laten jou die cijfers zien: hoeveel contacten heeft de commercial opgeleverd, hoe vaak zijn die personen bereikt, wie zijn het eigenlijk. Natuurlijk hebben we inzicht in het totale aantal uitgezonden commercials en het totale bereik van de radiocampagne.

Met een radiocampagne genereer je snel een groot bereik

Je naamsbekendheid wordt daardoor vergroot

Radio is een traditioneel en vertrouwd medium

De radiocampagne – Welke stappen zetten we?

Radio is het medium waarmee we het allemaal begon voor Omrop Fryslân. Kies je voor dit medium, dan kies je voor een vertrouwde omgeving. Dit zijn in vogelvlucht de stappen die we nemen om jouw radiocampagne tot een succes te maken.

Stap 1: Mediavoorstel op maat

We laten je de mogelijkheden van een succesvolle radiocampagne zien. Het mediavoorstel dat we maken stemmen we af op de door jou aangegeven doelen. Daarin staan ook de lengte van de commercial, het aantal spots en de looptijd van de campagne.
l

Stap 2: Persoonlijk productieteam

We hebben alles in huis voor het beste creatieve concept en de uitvoering daarvan. Jouw commercial kun je bij ons laten produceren. Heb je voorkeur voor een stem, klank of muziek? Dat nemen we mee. Een radiocommercial kan binnen een paar dagen op zender zijn.

Stap 3: De commercial op radio

Volgens het uitzendschema dat we met jou hebben afgestemd, wordt de commercial uitgezonden. We monitoren continu het luistergedrag van ons publiek. Daardoor weten we wie er luisteren en wanneer. Die kennis delen we met je.

Stap 4: Bijsturen en evalueren

Jouw commercial kan niet onopgemerkt zijn gebleven. Hoe heb je dit ervaren, welke reacties kreeg je? Naast alle cijfers die wij je tonen, is dat belangrijke informatie voor het vervolg van de campagne. Want radio blijft een gevoel, en dat is niet in cijfers uit te drukken.

Meer weten over onze radiocampagnes?

Ronald Klijnsma

Accountmanager
06-21810206
Neem contact op

Dit is Ronald. Net als zijn collega accountmanager en onze backofficemedewerkers, is hij altijd in voor een goed gesprek, een brainstorm of een eerlijke mening. Uit alles wat we aan campagnemogelijkheden bij Omrop Fryslân te bieden hebben, geeft Ronald je graag het beste advies.

Van advies en strategie tot offerte en uitvoering nemen we je mee in het proces. Samen zorgen we voor jouw zichtbaarheid op onze platforms en bereik in de hele provincie.

Ben je klaar voor een succesvolle marketingcampagne? Neem dan nu contact op.