Bij branding denken mensen vaak direct aan creativiteit. Aan die spraakmakende reclamecampagne, een gaaf design, een unieke merknaam of een krachtig logo. Maar naast deze creatieve kant kent branding ook een bedrijfskundige kant. Want een sterk merk vormt het verlengstuk van de business-strategie. Dus branding in je business-strategie. En vice versa.
Het merk is het meest waardevolle immateriële bezit van de organisatie. Gemiddeld vertegenwoordigt de merkwaarde ongeveer 20 procent van de waarde van de top-500 bedrijven ter wereld. Het is daarom altijd van belang om de merkstrategie in de context en het verlengde van de business-strategie van een organisatie te plaatsen. Maar hoe dan?
Wij voeden je graag met krachtige inzichten, handige tips & tricks, mooie cases of de laatste trends in marketing en sales. In de serie blogs en artikelen op onze kennisbank, brengen we deze keer graag het interessante artikel van Arjan Kapteijns van de VIM Group onder de aandacht. Hij publiceerde dit lezenswaardige artikel eerder op Marketingfacts. Branding in je business-strategie.
Ben je ook bezig met de branding van je bedrijf of organisatie? En overweeg je een campagne in te zetten op radio, televisie, online of crossmediaal? Neem dan gerust contact op met een van onze adviseurs. Zij sparren graag met je over een effectieve campagne die bijdraagt aan de branding en merkwaarde van je onderneming. Doen hoor, vinden we leuk!