Een tekort aan personeel is voor veel bedrijven nog altijd een terugkerend probleem, vooral wanneer het gaat om monteurs, zo ook bij Kunststof Kozijnen Fabriek Heerenveen. Door middel van een personeelswervingscampagne bij Omrop Fryslân heeft KKFH dit probleem weten op te lossen.
Kunststof Kozijnen Fabriek Heerenveen (KKFH) is dé specialist voor kunststof kozijnen. Maar ook voor gevelbekleding, dakkapellen, kunststof deuren en schuifpuien kunnen mensen terecht bij KKFH en dat allemaal onder één dak in Heerenveen. Wij spraken met Herro Uringa, eigenaar van KKFH, over het adverteren bij Omrop Fryslân op radio en televisie.
Personielstekoart
Een tekort aan monteurs is bij bijna elk bedrijf een veelvoorkomend probleem en zo ook bij KKFH. Om nieuw personeel aan te trekken zocht KKFH de samenwerking met Omrop Fryslân. “Wij wilden ons bij het werven van personeel richten op de regio zodat we uiteraard lokale kandidaten aantrekken. Daarnaast wilden we een medium kiezen dat goed aansluit bij onze doelgroep. Deze overwegingen leidden ons naar Omrop Fryslân. Ook waren we geïnteresseerd in het verkennen van nieuwe media en het uitproberen van alternatieve reclamemethoden, zoals radio en televisie”.
Potinsjele klanten
“Dankzij onze keuze om zowel via radio als televisie te adverteren bij Omrop Fryslân, hebben we zij-instromers weten te enthousiasmeren en een groot aantal nieuwe medewerkers aangetrokken. Bovendien, door onze regelmatige aanwezigheid in de reclameblokken, weten ook potentiële klanten ons te vinden. Wij krijgen vaak te horen van potentiële klanten dat ze ons hebben gezien of gehoord bij Omrop Fryslân, waardoor we op deze manier ook nieuwe klanten werven.”
Wij krijgen vaak te horen van potentiële klanten dat ze ons hebben gezien of gehoord bij Omrop Fryslân.
Herro Uringa
Frysk en Nederlânsk
De unieke kracht van Omrop Fryslân is dat de voertaal Friestalig is. Echter kiezen adverteerders er soms ook voor om alleen een Nederlandse commercial in te zetten om zo een breder publiek te bereiken. Maar het is ook een mogelijkheid om zowel een Friese als Nederlandse commercial in te zetten. De Friese commercial kan worden uitgezonden op televisie, terwijl de Nederlandse commercial met ondertiteling ook geschikt is om online te delen. “Wij hebben ervoor gekozen om zowel een Friese als Nederlandse commercial te produceren, omdat we zo het gevoel hebben dat we iedereen in Fryslân bereiken. Het is hartstikke mooi dat Omrop Fryslân deze mogelijkheid biedt aan adverteerders.”
Het is hartstikke mooi dat Omrop Fryslân deze mogelijkheid biedt aan adverteerders.
Herro Uringa
Nederlandse commercial met ondertiteling
Nochris advertearje?
“Het contact met onze accountmanager Ronald ervaren wij zeer positief. We merken dat hij een goed netwerk heeft, ook met betrekking tot het produceren van een commercial. In de toekomst zullen we zeker weer adverteren, want Omrop Fryslân is voor ons een serieuze partner die ons dubbel voordeel oplevert. Met de zomer in het vooruitzicht zullen wij ook zeker aanhaken bij Simmer yn Fryslân.”
Omrop Fryslân is voor ons een serieuze partner.
Herro Uringa
Friese commercial
Radio commercial