Omrop Fryslân Reklame evalueert regelmatig met haar adverteerders de effectiviteit van haar campagnes. Zo doen we er samen met onze relaties alles aan om de resultaten te optimaliseren. Of het nu gaat om branding of om een op conversie gerichte campagne. En zo nu en dan vragen we onze adverteerders naar de betekenis van Omrop Fryslân voor de marketing en/of sales van de organisatie. Zo ook aan Mirjam Marinus van Friesland Lease. Zij roemt de lokale betrokkenheid en waardevolle samenwerking met Omrop Fryslân.
Identiteit
“Waar je overal in Friesland de Friese labels ziet verdwijnen, zijn wij ‘grutsk’ op onze afkomst. Het stukje ‘Friesland’ in onze naam is onderdeel van onze identiteit en daarin voelen we ons verbonden met Omrop Fryslân.” Mirjam Marinus is directielid Marketing & HR bij Friesland Lease. Ze werkt er nu zo’n 22 jaar en ruim voor die tijd adverteerde Friesland Lease al bij Omrop Fryslân.
Waar Friesland Lease begonnen is en nog altijd gevestigd zit in Drachten, is het bedrijf nu marktleider in zijn branche in de hele provincie en met het merk leasefiets.nl zelfs in het hele land. “Dit met als uitgangspunt de prachtige droom om de mobiliteit schoner, slimmer en vitaler te maken. Naast het adverteren met tv- en radiospots, doen we ook veel vanuit die droom. Als onderdeel daarvan vinden we bijvoorbeeld sport heel belangrijk en sponsoren we graag tijdens evenementen als het Skûtsjesilen en Fierljeppen.”
Lokale betrokkenheid en waardevolle samenwerking
“We vinden lokale betrokkenheid erg belangrijk en hebben een waardevolle samenwerking opgebouwd met Omrop Fryslân. Daar zijn we erg tevreden over. En we kunnen elkaar herkennen in onze waarden: open en eerlijk, doen wat je zegt; afspraak is afspraak. Die typisch Friese mentaliteit, dat vinden we als bedrijf mooi.”
Wil je ook weten wat een campagne bij Omrop Fryslân voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen? We gaan er graag met je over in gesprek!