Outboard Occasions is gespecialiseerd in alles wat met buitenboordmotoren te maken heeft. Of het nu gaat om de aanschaf van een nieuwe motor, onderhoud of reparatie, het ervaren team van specialisten staat klaar om klanten te helpen. Ondanks de sterke aanwezigheid in de watersportwereld, merkte het bedrijf dat de regionale naamsbekendheid, nog te wensen overliet. Daarom besloot Outboard Occasions te adverteren via Omrop Fryslân. Evert van der Wiel, deelt zijn succesverhaal.
Bij klantbezoeken hoorden we regelmatig opmerkingen als: “Goh, nooit geweten dat jullie hier zaten.” Vooral oudere, regionale klanten – die vaak via traditionele kanalen hun watersportbenodigdheden regelen – zeiden dit. Ondanks een sterke online aanwezigheid bleek er nog veel te winnen. Wij zagen Omrop Fryslân als het ideale medium om deze groep beter te bereiken en de naamsbekendheid in de regio te vergroten.
“Wij zien Omrop Fryslân als het ideale medium om de naamsbekendheid in de regio te vergroten.”
Inspelen op klantbehoefte
De campagne richtte zich op klanten die op zoek zijn naar een buitenboordmotor, zowel direct als in de nabije toekomst. Ook potentiële bootkopers, die nog een motor nodig hebben, vormden een belangrijke doelgroep. Door via Omrop Fryslân te adverteren, hopen we deze klanten effectief te bereiken.
Gedurende de advertentieperiode werd duidelijk dat de campagne effect had: veel klanten bezochten de winkel en verwezen specifiek naar de reclame van Omrop Fryslân. Dit bevestigde dat het adverteren een goede zet was en hielp om een nieuwe groep watersportliefhebbers aan te spreken.
“Veel klanten bezochten de winkel en verwezen specifiek naar de reclame via Omrop Fryslân”
Samenwerking met Omrop Fryslân
De samenwerking met accountmanager Ronald Klijnsma hebben wij als zeer positief ervaren. Hij dacht met ons mee op alle fronten, bracht ons in contact met een geschikte producent voor het ontwikkelen van de tv/online commercials en hield ook na afloop vinger aan de pols. Zijn betrokkenheid, onder andere het aandringen op de online verspreiding van de commercials, werd zeer gewaardeerd.
Effect van de campagne
De campagne leverde precies op wat we hadden gehoopt: meer regionale bekendheid en een toename in winkelbezoeken vanuit de doelgroep. Dankzij de gerichte reclame werd de zichtbaarheid in de regio vergroot, wat directe impact had op het aantal klanten.
“Wij zien een duidelijke toename in regionale bekendheid en meer bezoekers in onze winkel”
We zullen dan ook zeker weer adverteren via Omrop Fryslân. We zijn overtuigd van het belang van regionale naamsbekendheid en beschouwen herhaling als een cruciale factor. Het succes van deze campagne bevestigt dat adverteren via Omrop Fryslân televisie een effectieve manier is om dit doel te bereiken.