Het Veenhoop Festival, dat jaarlijks plaatsvindt in het Friese dorp De Veenhoop, is door de jaren heen uitgegroeid tot een populaire zomertraditie. Wat ooit begon als een kleinschalig evenement, trekt tegenwoordig bezoekers van jong tot oud, die genieten van een gevarieerde mix van muziekstijlen. Mede dankzij het adverteren via Omrop Fryslân blijft het festival al decennialang een herkenbaar evenement in de regio en weet het zijn doelgroep effectief te bereiken.
Antsje Steenstra deelt in dit artikel het succes van adverteren via radio, televisie, website en app bij Omrop Fryslân.
Fan allinne radio nei telefyzje, webside en app
Tientallen jaren geleden is het Veenhoop Festival begonnen met adverteren via Omrop Fryslân. In eerste instantie alleen via radio, maar later kwam daar ook een televisiecommercial bij. Een aantal jaren later nam accountmanager Silke contact op met het festival en werd Silke het vaste aanspreekpunt vanuit de Omrop. “We hebben toen een keer om tafel gezeten om onze ideeën te bespreken. Uiteindelijk hebben we onze campagnes uitgebreid met banners die zichtbaar zijn op de website en in de app van Omrop Fryslân.”
Herkenning
Het festival hecht veel waarde aan regionale herkenbaarheid. “Ons publiek bestaat voornamelijk uit Friezen, dus hoe prachtig is het dat we via de regionale media kunnen adverteren. Door nu ook online zichtbaar te zijn, bereiken we onze doelgroepen nog beter. Als je mensen wilt enthousiasmeren, moet je jezelf laten zien.”
Door nu ook online zichtbaar te zijn, bereiken we onze doelgroep nog beter.
Antsje Steenstra
Begelieding fan de Omrop
Bij het Veenhoop Festival worden we vanuit Omrop Fryslân begeleid door accountmanager Silke. “We zijn erg tevreden over de samenwerking. Ze heeft een goed gevoel voor de juiste timing en aanpak van onze campagnes, zodat we het maximale effect behalen. Hierdoor kunnen we ieder jaar weer beter inspelen op de momenten waarop we zichtbaar moeten zijn. Silke denkt op een prettige manier met ons mee, zowel in de voorbereiding als tijdens de campagne.”
Silke denkt op een prettige manier met ons mee, zowel in de voorbereiding als tijdens de campagne.
Antsje Steenstra
It resultaat
“Met name via radio en tv willen we onze zichtbaarheid in Fryslân versterken, want het grootste deel van ons publiek komt uit Fryslân. Dankzij de online campagnes kunnen we daarnaast een breder publiek bereiken en is het hierbij gemakkelijk om door te klikken naar onze website voor alle informatie en tickets.
Na tientallen jaren samenwerken is het Veenhoop Festival nog altijd enthousiast over adverteren via Omrop Fryslân. Als we Antsje vragen of ze bij het volgende festival nog een keer wil adverteren via de Omrop antwoord ze: “Absoluut! De samenwerking is prettig, vernieuwend en doelgericht.”
De samenwerking is prettig, vernieuwend en doelgericht.
Antsje Steenstra