“Meteen in de eerste week van de crisis in maart dacht ik ‘dit zal mij niet de kop gaan kosten’. Daar wilde ik alles aan doen. Ik had al radiocommercials lopen op lokalere stations, maar had het idee dat naar Omrop Fryslân veel meer mensen luisteren, dus ben ik ze gaan bellen. Met salesmanager Jolanda was het zo geregeld, de opname van de spot kon via de contacten die zij heeft.
Onze verkopen via internet hebben sindsdien een vlucht genomen. We hebben minstens vijf keer zoveel bezoeken op de website en van één bloemenbezorger ging ik er naar vijf op drukke dagen. Natuurlijk kun je het niet helemaal meten of dat vanwege die reclame komt. Maar dat we ineens bestellingen vanuit hele andere hoeken van de provincie krijgen, heeft natuurlijk alles te maken met de spots bij Omrop Fryslân. We horen het ook veel terug, dat we zo’n leuke radioreclame hebben.
Het heeft voor veel mensen de drempel verlaagd om bloemen online te bestellen, nu winkelen niet aangeraden wordt ondanks dat onze winkels in Heerenveen en Leeuwarden gewoon open zijn. Bloemen maken mensen blij, dat blijkt maar weer uit deze crisis.”