Een campagne opzetten, hoe doen we dat?

25 jul 2023 | Algemeen, Kennisbank

Je loopt met het idee rond om je bedrijf of een geweldige actie onder de aandacht te brengen bij je doelgroep, maar je hebt geen idee waar je moet beginnen.

Het is een misvatting dat het produceren van een radiospot, een tv-commercial of online bannerset, duur en tijdrovend is. Vanwege onze goede relatie met producten en vormgevers zijn we snel in staat, en meestal binnen een week campagnemateriaal te realiseren. Daarbij kun je de productie zo duur maken als je zelf wilt.

In 5 stappen je campagne van concept tot productie. Of het nu gaat om het bedenken van een pakkend script of het selecteren van de juiste voice-over, wij staan voor je klaar om alles tot in de puntjes te verzorgen. Laat ons de regie in handen nemen en ervaar hoe wij jouw verhaal naar een hoger niveau tillen. Lees hieronder wat wij voor jou kunnen betekenen aan de hand van 5 stappen:

Stap 1: Brainstormen

We gaan eerst de communicatiedoelstelling(en) in kaart brengen. Samen brainstormen we over de meest effectieve mediakanalen voor jouw doelen. Wil jij dat jouw bedrijf in de hoofden en harten van mensen blijft hangen? Dan is radioreclame dé strategie voor jou! Met herhaling creëer je namelijk een onvergetelijke indruk. Online bannering biedt een uitstekende mogelijkheid om specifieke acties onder de aandacht te brengen. Met een directe doorlink naar je website, krijg je moeiteloos clicks en converteer je bezoekers naar je website.

Stap 2: Vertalen naar boodschap

We vertalen je communicatiedoelstellingen naar een krachtige en overtuigende boodschap. Samen zorgen we ervoor dat jouw commercial en/of banner helder, doelgericht en effectief wordt overgebracht op jouw doelgroep.

Stap 3: Actie!

Het is tijd om in actie te komen! We hebben alles in huis of bij partners voor het beste creatieve concept en de uitvoering daarvan. Samen met onze ervaren producenten gaan we voor niets minder dan het allerbeste resultaat. Voor we van start gaan, zorgen we ervoor dat alle details duidelijk zijn. Heb je voorkeur voor een stem, klank of muziek?  Alles nemen we mee.

Stap 4: Live

Zodra iedereen tevreden is met het eindresultaat, kunnen we binnen een paar dagen live. Met het uitzendschema dat we je geven heb je inzage in het aantal keren dat je commercial of banner voorbij komt. Vanaf dit moment maakt het publiek (wederom) kennis met wat jij te bieden hebt!

Stap 5: Evalueren

Bij een succesvolle campagne draait alles om resultaten en het leerproces. We nemen de tijd om het te evalueren. Hoe heb je het ervaren, welke reacties kreeg je? Bij een vervolgcampagne kan de reeds geproduceerde spot worden hergebruikt of aangepast worden aan de nieuwe communicatiedoelstellingen/boodschap. We geloven in efficiëntie en effectiviteit, en dat betekent slim gebruik maken van de bestaande waardevolle content en kennis.

We denken graag met je mee en bespreken samen via welke kanalen en op wat voor manier jouw boodschap de meeste impact krijgt. Bel ons of kom gezellig langs bij Omrop Fryslân voor een kennismaking.

Stay up to date

Wij houden van transparantie. Kennis over ons vakgebied delen we graag. Nieuws, trends, ontwikkelingen op het gebied van adverteren en online marketing vind je daarom hier. Onze visie daarop en hoe jij dat kunt vertalen naar een succesvolle campagne kun je ook regelmatig op deze plek tegenkomen. Je leest op deze pagina ook over de meest actuele bereikcijfers, de mooiste pakketten en niet te missen aanbiedingen. Stay tuned!