Kun je je reclameboodschap vertellen in een paar seconden? Het Engelse onderzoeksbureau Work Research heeft het effect van de lengte van een TV-commercial onderzocht. Een langere TV-commercial blijft beter in het geheugen hangen. Dat vertellen we niet omdat we willen dat je langere spots bij ons plaatst. Maar omdat we je graag helpen bij een effectieve campagne.
De kracht van ‘storytelling’ is in de reclamewereld inmiddels wel bekend. De eigenschap dat TV in staat is om een emotionele band met zijn kijker te hebben, vormt een belangrijke verklaring voor de effectiviteit van een reclame op TV. Video’s worden tegenwoordig op meerdere platformen ingezet. Daarom moeten we onze kennis over de lengte ervan vergroten om te te weten of de wijsheden over spotlengte nog steeds kloppen. Het Engelse onderzoeksbureau Work Research heeft in de opdracht van Thinkbox in een experimentele opzet onderzocht welke rol de lengte van een reclamespot speelt voor het effect van de reclame op TV. Er is binnen dit onderzoek ook gekeken welke rol storytelling daarbij speelt.
Onze collega’s van Omroep Brabant publiceerden eerder de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek. En die willen we je niet onthouden. Daarom vind je het artikel via onderstaande knop.
Wil je met ons sparren over jouw commercials? Samen werken aan een effectieve campagne? Over het effect van de lengte van een commercial? We praten er graag met je over. Bovendien hebben we een netwerk van producenten die de ideale commercial voor je kunnen maken. Koffiedrinken? Leuk! Je bereikt ons via onderstaande knop.