Iedere marketeer weet het: je hebt maar een paar seconden om de aandacht te pakken. Radio is daarbij een ondergewaardeerd en onderbenut advertentiekanaal. Een gemiste kans, want radio is het waard om in te investeren, door de relatief lage kosten en het hoge bereik en de onmogelijkheid om wat je hoort al dan niet bewust te negeren. Als je investeert in een radiocampagne, wil je graag dat die campagne effectief is. Maar het gewenste effect van jouw radiocommercial, hoe bereik je dat? Marktonderzoekbureau Blauw Research deed onderzoek en schreef er een whitepaper over. We vonden het op de website van Adformatie. En we delen het graag met je.
Aansluiten bij je doelgroep
De opkomst van streamingsdiensten als Spotify en de ontwikkelingen van digitale radio, geven een nieuwe impuls aan de radiocommercial. Het distribueren naar specifieke doelgroepen wordt hierdoor steeds aantrekkelijker en makkelijker. Aan de andere kant horen consumenten steeds meer reclame-uitingen per dag. Zowel online als offline. Het is daarom des te belangrijker ervoor te zorgen dat de boodschap van de commercial duidelijk is. Dat de boodschap aansluit bij de doelgroep. Opvallend en met een duidelijke call to action. Zorg ervoor dat je deze dingen van te voren checkt bij je doelgroep, zodat de return on investment van je commercial vergroot wordt.
Het gewenste effect van jouw radiocommercial
Via de link onderin dit artikel kun je het whitepaper gratis downloaden. Lezen over de componenten die het gewenste effect van jouw radiocommercial vergroten. En bij Blauw kun je het effect van je commercial zelfs vooraf laten testen bij je doelgroep.
Samen weten we meer
Of je dat laatste nu wel of niet doet, wij gaan er ook graag met je over in gesprek. We hebben niet alleen heel veel ervaring, maar beschikken ook over een netwerk van producenten dat je graag helpt bij het samenstellen van een effectieve spot. Samen weten we meer. Dus zullen we een keer een kop koffie drinken?