Het is weer de tijd van het jaar voor lijstjes. Niet alleen verlanglijstjes, ook lijstjes met marketingtrends voor het nieuwe jaar. Wij zochten en vonden er een paar. Dus die delen we graag met je. In verschillende talen. Dat mag je verwachten van een meertalig instituut als de Omrop.
Marketingtrends voor het nieuwe jaar
Het zijn niet alleen de marketingbureaus die over elkaar heen buitelen om hun inzichten en verwachtingen met je te delen. Ook adviesbureaus met een breder aandachtsveld, vinden het interessant hun visie met je te delen. Of eigenlijk de visie van hun klanten. Zo publiceerde Deloitte een 2022 Global Marketing Trends Report. De club van deftige accountants vroeg 100 Nederlandse marketingbazen (CMO’s) naar hun verwachtingen voor het nieuwe jaar. En daar bleef het niet bij. Ze hielden ook een enquête onder 11.500 consumenten (wereldwijd) en deden 18 diepte-interviews met directieleden van leidende wereldwijde merken. Het leverde een rapport op over cookies, authenticiteit, Artificial Intelligence en andere intelligentie. Je leest het hier.
Hubspot publiceerde de vijf belangrijkste B2C marketingtrends voor het nieuwe jaar. Net als Deloitte in het Engels. Maar dat zal voor jou als marketingtijger geen probleem zijn. Ze kwamen tot een lijstje met het blijvende en/of toenemende belang van korte video’s, influencer-marketing en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Met de groei van audio-content en van een inbound-marketingstrategie. Benieuwd naar de onderliggende argumentatie? Je leest het hier.
Een handig overzicht
Zoals we al zeiden, bureaus, onderzoekscollectieven en al dan niet zelfbenoemde marketinggoeroe’s buitelen over elkaar heen met trendlijstjes. Dus we kunnen dit blog oneindig lang maken en voortdurend aanvullen. Dat doen we niet. En dat hoeft ook niet. Er zijn gelukkig al anderen die dat doen. Frankwatching heeft een handige tag op de website, waar je een grote diversiteit aan trends en andere glazen-bol-analyses vindt. En… in het Nederlands. Dus dat begrijp je zéker.
Benieuwd naar ónze visie?
Tussen al deze vergezichten, blijven wij nuchter en beschouwend. We pikken de dingen eruit die voor onze klanten en prospects interessant zijn. Vertalen die naar een effectieve campagne. Samen met jou. Ben je benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen? En hoe jij ook in 2022 je doelgroep bereikt met een campagne bij Omrop Fryslân? Laten we dan snel een vrijblijvende afspraak maken. En die kan dan weer in het Frysk.