Wat is jouw audiostrategie?

15 mrt 2022 | Algemeen, Kennisbank

‘Een beeld zegt meer dan duizend woorden’ is een bekend gezegde. In veel gevallen een waarheid als een koe. Tegelijkertijd doet het de kracht van geluid tekort. Want laat geluid nou minstens zo impactvol zijn – en daarmee een bijzonder belangrijk onderdeel van je campagne. Wat is jouw audiostrategie?

Meer dan een goede stem

Een goede audiostrategie strekt verder dan het kiezen van een vrouwenstem voor je radiocampagne, of een populair liedje aan je tv-spot toevoegen. Je wilt met je campagne de aandacht trekken van de consument. En geluid – in de breedste zin van het woord – is daar een essentieel onderdeel van.

Geluid is krachtig en heeft impact

In campagnes besteden we vaak veel aandacht aan het juist toepassen van de huisstijl, het inzetten van herkenbare personen en het verwerken van het logo in elke uiting. Geluid is zelden een (serieus) onderdeel in dit geheel. Zonde – geluid is een bijzonder krachtig en impactvol middel.

Een goede audiostrategie sluit aan op je merkwaarden en zorgt dat je merkgeluid consistent wordt toegepast in alle communicatiemiddelen. Dit noemen we ook wel sonic branding. Dat staat voor het doelbewust gebruiken van muziek, geluiden, stemmen en stiltes. Om zo rationele én emotionele connecties te maken tussen mensen en merken. Wordt dit op een herkenbare en consistente manier toegepast, dan heeft dat onder andere een hoge impact op boodschapherinnering, koppeling met het merk en aankoopbereidheid.

Wat is jouw audiostrategie?

Om meer inzicht te verschaffen en tips te kunnen geven, onderzocht STER samen met DVJ Insights en InSites Consulting het belang én impact van een goede audiostrategie bij een medium waar je alleen audio tot je beschikking hebt: radio. Omrop Fryslân Reklame werkt samen met de STER en deelt graag de bevindingen van het onderzoek met je. Daarom kun je via onderstaande link het whitepaper over het onderzoek downloaden.

Laten we koffiedrinken

Wil je na het lezen van het whitepaper graag sparren over jouw audiostrategie? Dan drinken we graag een kop koffie met je. En sleutelen we samen met jou en/of je reclamebureau aan de optimalisatie van je campagnes. Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Klik dan hieronder voor een afspraak met een van onze accountmanagers.

Stay up to date

Wij houden van transparantie. Kennis over ons vakgebied delen we graag. Nieuws, trends, ontwikkelingen op het gebied van adverteren en online marketing vind je daarom hier. Onze visie daarop en hoe jij dat kunt vertalen naar een succesvolle campagne kun je ook regelmatig op deze plek tegenkomen. Je leest op deze pagina ook over de meest actuele bereikcijfers, de mooiste pakketten en niet te missen aanbiedingen. Stay tuned!