De commercials van Jansma Burdaard en Rients Gratama mogen gerust legendarisch worden genoemd. De spotjes trokken grote aandacht in de jaren negentig en van 2000 tot 2010 op de radio en werden later een begrip op televisie, onder andere bij Omrop Fryslan. ‘De groei van het bedrijf is mede daaraan te danken’, weet eigenaar Minne Jansma.
We leven nu in een tijd dat het in veel branches lastig is om personeel te werven, ook in de bouwsector. ‘Dat heeft ons er min of meer toe gedwongen om creatief te kijken naar verschillende manieren om onze vacatures bij een breed publiek onder de aandacht te brengen’ aldus Jansma.
Naast onze traditionele manier van adverteren via social media en advertenties in (lokale) kranten, kwamen we mede door onze fijne ervaringen uit het verleden, weer in gesprek met Omrop Fryslân Reklame. Na gedegen advies om een cross-mediale campagne uit te rollen via radio, tv en online, heeft het gelijk zijn vruchten afgeworpen. ‘Mede hierdoor hebben wij recent meerdere goede vakmensen kunnen werven, waardoor ons bedrijf de komende jaren verder door kan groeien.’
Jansma Burdaard is er, na wederom een succesvolle campagne via de kanalen van de Omrop, van overtuigd geraakt dat het niet meer zonder reclame op radio en televisie kan. ‘Het maakt je sterker. Onze naamsbekendheid is door de personeelswervingscampagne verder gegroeid.’