Onze kennisbank

Doelgroepen bereiken met crossmediale campagnes

Doelgroepen bereiken met crossmediale campagnes

Ze tovert een brede lach op haar gezicht, vergezeld van een diepe zucht. 'We hebben een intensief jaar achter de rug bij Omrop Fryslân. Een jaar dat in het teken stond van verandering, gericht op de toekomst. Niet alleen door bijvoorbeeld onze radioprogrammering aan te passen. Ook door achter de...

Lees meer

Ons kennisbank archief

Het gewenste effect van jouw radiocommercial

Iedere marketeer weet het: je hebt maar een paar seconden om de aandacht te pakken. Radio is daarbij een ondergewaardeerd en onderbenut advertentiekanaal. Een gemiste kans, want radio is het waard om in te investeren, door de relatief lage kosten en het hoge bereik en...

Wervingscampagne voor nieuwe medewerkers

Krapte op de arbeidsmarkt treft steeds meer beroepsgroepen. Heeft jouw bedrijf ook moeite met het vinden van goed personeel of gekwalificeerde werknemers? Voer dan een wervingscampagne via Omrop Fryslân! Personeel werven en behouden is tot een kunstvorm verheven. Het...

Hoe maak je impact met displaybanner?

Online adverteren via banners is populair, maar roept ook nog wel eens vragen op. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een statische of bewegende banner? Welke invloed heeft het formaat en de positionering? En hoe maak je je bannercreatie zo effectief mogelijk?...

Het effect van de lengte van een commercial

Kun je je reclameboodschap vertellen in een paar seconden? Het Engelse onderzoeksbureau Work Research heeft het effect van de lengte van een TV-commercial onderzocht. Een langere TV-commercial blijft beter in het geheugen hangen. Dat vertellen we niet omdat we willen...

Branding in je business-strategie. Maar hoe dan?

Bij branding denken mensen vaak direct aan creativiteit. Aan die spraakmakende reclamecampagne, een gaaf design, een unieke merknaam of een krachtig logo. Maar naast deze creatieve kant kent branding ook een bedrijfskundige kant. Want een sterk merk vormt het...

Blijf op de hoogte

Wij houden van transparantie. Kennis over ons vakgebied delen we graag. Nieuws, trends, ontwikkelingen op het gebied van adverteren en online marketing vind je daarom hier. Onze visie daarop en hoe jij dat kunt vertalen naar een succesvolle campagne kun je ook regelmatig op deze plek tegenkomen. Je leest op deze pagina ook over de meest actuele bereikcijfers, de mooiste pakketten en niet te missen aanbiedingen. Stay tuned!