Onderzoek wijst uit dat televisiecommercials effectiever en inclusiever zijn wanneer ze van ondertiteling worden voorzien. Adverteerders doen er dus goed aan hun televisiecommercial te ondertitelen. Door ondertiteling toe te passen kunnen adverteerders hun reclame zowel divers als functioneel...
Onze kennisbank
Versterk jouw radiocommercial met een doeltreffende tag-on
Binnen de reclamewereld is het voortdurend zoeken naar de juiste formule om een boodschap...
Een campagne opzetten, hoe doen we dat?
Je loopt met het idee rond om je bedrijf of een geweldige actie onder de aandacht te brengen bij...
Hoe maak je impact met displaybanner?
Online adverteren via banners is populair, maar roept ook nog wel eens vragen op. Wat is...
Het effect van de lengte van een commercial
Kun je je reclameboodschap vertellen in een paar seconden? Het Engelse onderzoeksbureau...
Branding in je business-strategie. Maar hoe dan?
Bij branding denken mensen vaak direct aan creativiteit. Aan die spraakmakende...
Groeien met radioreclame: download het whitepaper
Is een radiospot de moeite waard? En zo ja, hoe maak je er dan een die bijdraagt aan...
Emotiemarketing
Merken die de doelgroep in het hart raken, krijgen een plek in het hoofd. Een emotionele...
Inhaken
Je kunt het van tevoren nog zo mooi bedenken allemaal, soms gebeurt er iets in jouw...
Het Friese umfeld
Umfeld. Een mooi Fries woord hebben we er nog niet voor verzonnen, maar we hebben er...
IJs doet iets met Friezen
Vriezen doet iets met ijs, en ijs doet iets met Friezen. Zodra de temperatuur onder nul...
Aanleverspecificaties
Je advertentie is klaar om te live te gaan als je rekening hebt gehouden met de volgende...
Ons kennisbank archief
De kracht van een online banner
We kunnen er niet meer omheen, display marketing, ook wel het adverteren via online banners genoemd. Je ziet het steeds meer, zo ook op de website en de app van Omrop Fryslân. En dat is niet zo gek in de snel veranderende digitale wereld, waar ook de reclamebranche in...
Combineren werkt!
De online wereld gaat razendsnel. Er is geen houden aan. Iedereen moet mee op het vaarwater van digitaal denken en doen. Online marketing is niet meer weg te denken uit ons bestaan. Maar wat gebeurt er nu met het hele offline gebeuren? Offline marketing lijkt soms een...
Je website boosten met een reclame op televisie!
Net als veel bedrijven wil jij ongetwijfeld ook meer bezoekers naar je website trekken. Dat is begrijpelijk, want daar leren ze jouw merk kennen, kunnen ze met je in contact treden of eventueel tot aankoop overgaan. Bovendien weten we dat een toename in...
Personeel werven via Omrop Fryslân werkt!
Vrijwel iedere organisatie loopt er tegenaan: krapte op de arbeidsmarkt. Nooit eerder waren er zoveel vacatures per werkzoekende. Het is dus alle hens aan dek voor recruiters. De afgelopen maanden hebben onze klanten ervaren dat personeel werven via Omrop Fryslân...
Wat is jouw audiostrategie?
‘Een beeld zegt meer dan duizend woorden’ is een bekend gezegde. In veel gevallen een waarheid als een koe. Tegelijkertijd doet het de kracht van geluid tekort. Want laat geluid nou minstens zo impactvol zijn – en daarmee een bijzonder belangrijk onderdeel van je...
Blijf op de hoogte
Wij houden van transparantie. Kennis over ons vakgebied delen we graag. Nieuws, trends, ontwikkelingen op het gebied van adverteren en online marketing vind je daarom hier. Onze visie daarop en hoe jij dat kunt vertalen naar een succesvolle campagne kun je ook regelmatig op deze plek tegenkomen. Je leest op deze pagina ook over de meest actuele bereikcijfers, de mooiste pakketten en niet te missen aanbiedingen. Stay tuned!