Succesverhalen van onze klanten

Wil je adverteren in Friesland, dan ben je op weg naar je eigen succesverhaal. Hier lees je waarom anderen adverteerden, hoe ze dat deden en wat het hen opleverde. Start ook jouw succesverhaal met adverteren bij Omrop Fryslân!

Volbeda Bloemen

Volbeda Bloemen

“Meteen in de eerste week van de crisis in maart dacht ik ‘dit zal mij niet de kop gaan kosten’. Daar wilde ik alles aan doen. Ik had al radiocommercials lopen op lokalere stations, maar had het idee dat naar Omrop Fryslân veel meer mensen luisteren, dus ben ik ze gaan bellen. Met salesmanager...

Lees meer
Jansma Burdaard

Jansma Burdaard

De commercials van Jansma Burdaard en Rients Gratema mogen gerust legendarisch genoemd worden....

Lees meer
Rederij Doeksen

Rederij Doeksen

Rederij Doeksen makket al jierren reklame by Omrop Fryslân. De skipstoeter en de seefûgels sitte...

Lees meer
Meulen & Baarsma

Meulen & Baarsma

‘Ik bin Durk en ik hâld fan myn wurk.’ Wie heeft het niet gehoord? En als dat niet het geval is...

Lees meer

Ons kennisbank archief

Branding in je business-strategie. Maar hoe dan?

Bij branding denken mensen vaak direct aan creativiteit. Aan die spraakmakende reclamecampagne, een gaaf design, een unieke merknaam of een krachtig logo. Maar naast deze creatieve kant kent branding ook een bedrijfskundige kant. Want een sterk merk vormt het...

Groeien met radioreclame: download het whitepaper

Is een radiospot de moeite waard? En zo ja, hoe maak je er dan een die bijdraagt aan jouw merkdoelstellingen? Onze collega's van STER (Stichting Etherreclame) schreven er het whitepaper 'Groeien met radioreclame' over. In het whitepaper lees je wat de effecten zijn...

Emotiemarketing

Merken die de doelgroep in het hart raken, krijgen een plek in het hoofd. Een emotionele boodschap wordt beter gezien, gelezen, geloofd en onthouden. Een goede basis dus om een relatie met een merk op te bouwen of te behouden. Onderzoek samen met ons welke emotie bij...

Inhaken

Je kunt het van tevoren nog zo mooi bedenken allemaal, soms gebeurt er iets in jouw umfeld, de omgeving waarin jouw boodschap het beste tot zijn recht komt, waarbij je maar één ding kunt doen: inhaken. Het wordt ook wel ‘newsjacking’ genoemd en is het snel inhaken op...

Het Friese umfeld

Umfeld. Een mooi Fries woord hebben we er nog niet voor verzonnen, maar we hebben er allemaal een. Het umfeld is de omgeving waarin jouw boodschap het beste tot zijn recht komt. Dat kan een programma zijn dat we uitzenden, of een tijdstip waarop jij goed onder de...

Blijf op de hoogte

Wij houden van transparantie. Kennis over ons vakgebied delen we graag. Nieuws, trends, ontwikkelingen op het gebied van adverteren en online marketing vind je daarom hier. Onze visie daarop en hoe jij dat kunt vertalen naar een succesvolle campagne kun je ook regelmatig op deze plek tegenkomen. Je leest op deze pagina ook over de meest actuele bereikcijfers, de mooiste pakketten en niet te missen aanbiedingen. Stay tuned!