Succesverhalen van onze klanten

Wil je adverteren in Friesland, dan ben je op weg naar je eigen succesverhaal. Hier lees je waarom anderen adverteerden, hoe ze dat deden en wat het hen opleverde. Start ook jouw succesverhaal met adverteren bij Omrop Fryslân!

Volbeda Bloemen

Volbeda Bloemen

“Meteen in de eerste week van de crisis in maart dacht ik ‘dit zal mij niet de kop gaan kosten’. Daar wilde ik alles aan doen. Ik had al radiocommercials lopen op lokalere stations, maar had het idee dat naar Omrop Fryslân veel meer mensen luisteren, dus ben ik ze gaan bellen. Met salesmanager...

Lees meer
Jansma Burdaard

Jansma Burdaard

De commercials van Jansma Burdaard en Rients Gratema mogen gerust legendarisch genoemd worden....

Lees meer
Rederij Doeksen

Rederij Doeksen

Rederij Doeksen makket al jierren reklame by Omrop Fryslân. De skipstoeter en de seefûgels sitte...

Lees meer
Meulen & Baarsma

Meulen & Baarsma

‘Ik bin Durk en ik hâld fan myn wurk.’ Wie heeft het niet gehoord? En als dat niet het geval is...

Lees meer

Ons kennisbank archief

Hoe maak je impact met displaybanner?

Online adverteren via banners is populair, maar roept ook nog wel eens vragen op. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een statische of bewegende banner? Welke invloed heeft het formaat en de positionering? En hoe maak je je bannercreatie zo effectief mogelijk?...

Het effect van de lengte van een commercial

Kun je je reclameboodschap vertellen in een paar seconden? Het Engelse onderzoeksbureau Work Research heeft het effect van de lengte van een TV-commercial onderzocht. Een langere TV-commercial blijft beter in het geheugen hangen. Dat vertellen we niet omdat we willen...

Branding in je business-strategie. Maar hoe dan?

Bij branding denken mensen vaak direct aan creativiteit. Aan die spraakmakende reclamecampagne, een gaaf design, een unieke merknaam of een krachtig logo. Maar naast deze creatieve kant kent branding ook een bedrijfskundige kant. Want een sterk merk vormt het...

Groeien met radioreclame: download het whitepaper

Is een radiospot de moeite waard? En zo ja, hoe maak je er dan een die bijdraagt aan jouw merkdoelstellingen? Onze collega's van STER (Stichting Etherreclame) schreven er het whitepaper 'Groeien met radioreclame' over. In het whitepaper lees je wat de effecten zijn...

Emotiemarketing

Merken die de doelgroep in het hart raken, krijgen een plek in het hoofd. Een emotionele boodschap wordt beter gezien, gelezen, geloofd en onthouden. Een goede basis dus om een relatie met een merk op te bouwen of te behouden. Onderzoek samen met ons welke emotie bij...

Blijf op de hoogte

Wij houden van transparantie. Kennis over ons vakgebied delen we graag. Nieuws, trends, ontwikkelingen op het gebied van adverteren en online marketing vind je daarom hier. Onze visie daarop en hoe jij dat kunt vertalen naar een succesvolle campagne kun je ook regelmatig op deze plek tegenkomen. Je leest op deze pagina ook over de meest actuele bereikcijfers, de mooiste pakketten en niet te missen aanbiedingen. Stay tuned!