Succesverhalen van onze klanten

Wil je adverteren in Friesland, dan ben je op weg naar je eigen succesverhaal. Hier lees je waarom anderen adverteerden, hoe ze dat deden en wat het hen opleverde. Start ook jouw succesverhaal met adverteren bij Omrop Fryslân!

Jansma Burdaard

Jansma Burdaard

De commercials van Jansma Burdaard en Rients Gratama mogen gerust legendarisch worden genoemd. De spotjes trokken grote aandacht in de jaren negentig en van 2000 tot 2010 op de radio en werden later een begrip op televisie, onder andere bij Omrop Fryslan. ‘De groei van het bedrijf...

Lees meer
Volbeda Bloemen

Volbeda Bloemen

“Meteen in de eerste week van de crisis in maart dacht ik ‘dit zal mij niet de kop gaan kosten’....

Lees meer
Rederij Doeksen

Rederij Doeksen

Rederij Doeksen makket al jierren reklame by Omrop Fryslân. De skipstoeter en de seefûgels sitte...

Lees meer
Meulen & Baarsma

Meulen & Baarsma

‘Ik bin Durk en ik hâld fan myn wurk.’ Wie heeft het niet gehoord? En als dat niet het geval is...

Lees meer

Ons kennisbank archief

Personeel werven via Omrop Fryslân werkt!

Vrijwel iedere organisatie loopt er tegenaan: krapte op de arbeidsmarkt. Nooit eerder waren er zoveel vacatures per werkzoekende. Het is dus alle hens aan dek voor recruiters. De afgelopen maanden hebben onze klanten ervaren dat personeel werven via Omrop Fryslân...

Wat is jouw audiostrategie?

‘Een beeld zegt meer dan duizend woorden’ is een bekend gezegde. In veel gevallen een waarheid als een koe. Tegelijkertijd doet het de kracht van geluid tekort. Want laat geluid nou minstens zo impactvol zijn – en daarmee een bijzonder belangrijk onderdeel van je...

Doelgroepen bereiken met crossmediale campagnes

Ze tovert een brede lach op haar gezicht, vergezeld van een diepe zucht. 'We hebben een intensief jaar achter de rug bij Omrop Fryslân. Een jaar dat in het teken stond van verandering, gericht op de toekomst. Niet alleen door bijvoorbeeld onze radioprogrammering aan...

Marketingtrends voor het nieuwe jaar

Het is weer de tijd van het jaar voor lijstjes. Niet alleen verlanglijstjes, ook lijstjes met marketingtrends voor het nieuwe jaar. Wij zochten en vonden er een paar. Dus die delen we graag met je. In verschillende talen. Dat mag je verwachten van een meertalig...

Het gewenste effect van jouw radiocommercial

Iedere marketeer weet het: je hebt maar een paar seconden om de aandacht te pakken. Radio is daarbij een ondergewaardeerd en onderbenut advertentiekanaal. Een gemiste kans, want radio is het waard om in te investeren, door de relatief lage kosten en het hoge bereik en...

Blijf op de hoogte

Wij houden van transparantie. Kennis over ons vakgebied delen we graag. Nieuws, trends, ontwikkelingen op het gebied van adverteren en online marketing vind je daarom hier. Onze visie daarop en hoe jij dat kunt vertalen naar een succesvolle campagne kun je ook regelmatig op deze plek tegenkomen. Je leest op deze pagina ook over de meest actuele bereikcijfers, de mooiste pakketten en niet te missen aanbiedingen. Stay tuned!